רקע-מוצב 116 סבל התקפות רבות של שיריון סורי וכוח הצנחנים בפיקוד יוסי היה נצור יומיים.  הכח הראשון שהגיע אליו היה מפלוגת הג'יפים של עמוס קלרמן

עדותו של יוסי גור מפקד מוצב 116

הפריצה הסורית התבצעה כ-300 מטר מצפון למוצב, חטיבת חיר 61 בראש ובעיקבותיה חט' משוריינת 47.
מחלקה 3 פל' ו' גד' 74 בפיקוד יואב יקיר ז"ל חברה למוצב וניהלה קרב בלימה הרואי. בהעדר אמצעי ראיית לילה לטנקים שלנו התבצע הארה של הטנקים הסורים באמצעות המרגמה של המוצב. להערכתנו מח' הטנקים השמידה כ-40 טנקים סורים וסביב השעה 20:00 אזלה התחמושת הכבדה. מחלקת הטנקים קיבלה פקודה להישאר במקום להילחם במקבילים ותוך זמן קצר נהרג מ"מ הטנקים יואב יקיר, לוחם עז נפש וקר רוח. הסמל ניר עתיר נסוג לתל סאקי למלא מחדש.
במקביל פרצו 3 טנקים סורים לעבר המוצב. 2 טנקים סורים הושמדו ע"י בזוקה, הראשון בחצר המוצב והשני בשער.
יום ראשון המוצב המשיך להילחם בהתקפות חי"ר חוזרות. לא היו כוחות נוספים של צה"ל באזור מלבד הנצורים בתל סאקי והמג"ד ייה באל על.
בערב פרצו 5 טנקים סורים תוך ייצור אש לעבר המוצב. 2 טנקים מובילים נעצרו מפגיעות ררנ"ט (שמרנו את מעט פצצות הבזוקה שנותרו להמשך) שאר הטנקים נסוגו. מפקד המוצב נפצע באירוע והחיל ציון עזר מונה לפקד על המוצב והתמודד עם תקיפות חי"ר בהמשך הלילה.
יום שני נפתח בהרעשה כבדה של טנקים סורים (לא ידענו, אבל היו אלו הטנקים שנסוגו מפני כוחות אוג' 146) ובחסות ההפגזה הצליח חי"ר סורי לפרוץ לתוך המוצב. בעמל רב וחסדי שמים הסורים נהדפו. הייתה זו שעת צהרים ומפקד המוצב הפצוע התאושש תוך התקפה הזאת וחזר לעמדת הפיקוד החולשת על שער המוצב.
הייתה זאת שעת צהריים מאוחרת כשהבחנו בג'יפ עושה את דרכו לעבר השער. די באדישות צפינו בו, חושבים אולי טעה בדרכו. רובינשטיין המאגיסט שם עליו כוונות וחיכה בסבלנות. הייתה פקודה ללוחמים שלא יורים למרחק של יותר מ-30 מטר והיה ברור שהג'יפ עוד רגע יעלה באש. לפחות 4 זוגות עיניים עקבו אחרי הג'יפ ולא ראו את הברור מאליו. הג'יפ היה בצבעים הנכונים, הייתה מוצמדת לו אלונקה במקום הנכון והיה פנל זיהוי למטוסי חיל האויר. ברגע האחרון מישהו צעק "זה שלנו"! וכך כל המעורבים ניצלו מדבר נורא. עמוס קלרמן שאל אם צריך משהו, ובקשנו לפנות פצוע חזה. עמוס הבטיח לשלוח פינוי, אחרי 3 ימים והרבה הבטחות, הופתענו לראות נגמ"ש מגיע סביב 16:00. התפנינו לתאג"ד, 15 לוחמים מתוכם 5 פצועים ללא הרוגים.


8 לאוקטובר - החבירה לחיילי מוצב 116
דיווח על החבירה מתוך "דפי קרב"